Když se rozhodnete přestěhovat, je to často spojeno s množstvím práce. Existují však firmy, které se specializují na stěhování, a to i v Brně, kde najdete celou řadu těchto společností. Kromě fyzického stěhování je však také důležité nezapomínat na administrativní úkony a kontakt s úřady.
Dnes již nemusíte na všechny úřady
Naštěstí při změně adresy trvalého bydliště nemusíte obíhat všechny úřady a hlásit změny na každém z nich. Od roku 2012 fungují tzv. základní registry, což znamená, že většina úřadů si data umí navzájem předat automaticky. Po přestěhování je nutné navštívit obecní úřad v místě nového trvalého pobytu a vyplnit přihlašovací lístek k trvalému pobytu. Kromě občanského průkazu si s sebou vezměte další doklad o oprávněnosti užívání bytu nebo domu, jako je výpis z katastru, kupní smlouva, nájemní smlouva či úředně ověřené potvrzení majitele o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu. Na katastrálním úřadě nic oznamovat nemusíte, protože data si úřad aktualizuje sám. Do třiceti dnů je také nutné oznámit změnu údajů zdravotní pojišťovně.
Stěhování svépomocí či s firmou
Co se týče samotného stěhování, máte na výběr, zda se o vše postaráte svépomocí, nebo si na pomoc povoláte odborníky. Například levné stěhování v Brně nabízí kvalitní a profesionální služby za přívětivé ceny. Pokud se rozhodnete pro odborníky, můžete si nechat obstarat kompletní stěhování, takže se nemusíte o nic starat. Pokud však chcete ušetřit, můžete si některé úkoly zařídit sami a na odbornících nechat pouze ty nejnutnější záležitosti. Při stěhování je důležité zajistit dostatečně velké volné místo na nakládání a vykládání stěhovaných předmětů. Tímto způsobem ušetříte nejen čas, ale i energii a předejdete případným komplikacím.
Stěhování může být náročné, ale s dobrým plánováním a organizací se dá zvládnout s lehkostí.